TRANSFORMATION I - COACHING WORKSHOP

Datum
vr 7 sept 2018
Organisator
Quantum Academy
Telefoon
E-mail
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ruimte
Balans & Creatie - Bewustzijnscentrum Bala

Als je met mensen werkt is het van groot belang dat je je bewust bent van je communicatie.

Soms is de indruk die je maakt goed, maar er zijn ook ontmoetingen en gesprekken die moeizaam verlopen. Er kunnen dan allerlei storingen optreden: negatieve eerste indruk, onvoldoende luisteren, te weinig informatie geven of vragen, enzovoorts. In al deze situaties is het belangrijk dat je je bewust bent van wat er gebeurt.

Maar naast je bewust te zijn van je communicatie is het van cruciaal belang dat je je ook bewust bent van je eigen gedrag, houding en stijl, want ook die hebben een groot effect op je cliënt. Als een cliënt bij je komt voor een behandeling is het van zeer groot belang dat je je optimaal weet af te stemmen, om zo de vereiste veiligheid te bieden die absoluut een voorwaarde is om het helingsproces in gang te zetten.

Er zijn vele manieren om contact te maken. Het 'spiegelen' van de houding en stem van de ander is daar een voorbeeld van. Door dezelfde houding en stemgebruik van de ander over te nemen, creëer je ruimte, veiligheid en vertrouwen. Want als de cliënt zich niet veilig voelt zal deze nooit zijn diepe ware gevoelens tonen, waardoor je als behandelaar niet bij de basis gevoelens of emoties zult komen die ten grondslag liggen aan het probleem.

We kennen allemaal wel het gevoel als je bij een behandelaar komt en het klikt niet, of hij/ zij is is druk bezig notities te maken of gegevens op te zoeken in de computer . Dan voel je weerstand en dan wil je zo snel mogelijk weg, ook is je bereidheid om een advies van de behandelaar aan te nemen weggeëbt.
Dus als er geen echt goed contact is zal je als client minder snel een advies van de behandelaar aannemen. Je kunt als behandelaar nog zo bedreven zijn in alle technieken, je kunt nog zo veel weten, als je je niet optimaal kunt aftstemmen en niet beschikt over de basis coach technieken, zal er nooit dat gebeuren wat er moet gebeuren in het helingsproces. Goed contact kunnen maken is dus een eerste vereiste voor een goede behandeling.

LEIDING GEVEN
Het is ook van belang dat je als behandelaar leiding weet te geven aan het proces waar de cliënt doorheen zal gaan om zichzelf te kunnen helen. Daarom zal je de vaardigheden moeten hebben om waar te kunnen nemen wat er gebeurt tijdens dat proces, het zijn vaak minieme aanwijzingen, zoals een veranderde huidskleur, een veranderde ademhaling, slikken etc.

DOELEN STELLEN
Iemand komt niet voor niets bij jou. Hij/zij heeft een probleem en wil daar wat aan doen. Het is daarom heel belangrijk dat de cliënt weet wat hij/zij met jouw behandeling wil bereiken. De meeste mensen zijn zich niet bewust van hun communicatie en beseffen niet dat als ze geen idee vormen wat ze willen bereiken, ook nergens komen. Als een cliënt zegt: "ik wil van de pijn af" is dat geen doel, maar een verlangen.
Een doel is altijd positief geformuleerd en heeft een tijdsaanduiding. Je zal als behandelaar inzichtelijk moeten maken wat je cliënt wil bereiken, wanneer en hoe. Je cliënt zal er een beeld van moeten kunnen vormen. Een goed doel is b.v. "binnen 2 maanden voetbal ik weer".
Hiervoor gebruiken we het coachmodel en maken daarna een doel altijd S.M.A.R.T.

IN DEZE WORKSHOP LEER JE AL DEZE VAARDIGHEDEN OM JE COMMUNICATIE NAAR EEN HOGER NIVEAU TE BRENGEN.

Prijs 3-daagse workshop € 487,50 incl. 2 uitgebreide lunches, koffie, thee en fruit.
Wij rekenen geen BTW

 
 

Alle datums

  • vr 5 apr 2019
  • vr 8 nov 2019